Makova veganska potička.

Dear English readers,  for recipe please scroll down.  It’s  vegan poppy’s potica. Potica is traditional Slovenian cake consisting of a sheet of  pastry spread with a rich filling and rolled up. 

Prihajajoči prazniki mi niti nikoli niso dišali niti hrana mi ni bila po godu. Edino, kar mi je letos blazno všeč je, da se bo delovni teden pričel s torkom. Paše včasih, kajne? Ob baročnem družinskem zajtrku sem običajno zobala košček kuhane šunke in kos pehtranove potice. Pa limonin čaj od stare mame, ki je rožce pomladi skrbno nabirala. Še zdaj ga voham. Najbolj zabaven trenutek zajtrka je bil, ko smo trkali s pirhi. Sama ga sicer nisem pojedla, sem pa blazno rada s svojim tolkla druga jajca in pri tem zmagovala. Noro! Saj veste, ko z jajčnimi ritkami tolčete ritke drugega pirha. Samo enkrat ga moraš po ritki lopniti. Če je tvoja ob tem ostala cela, si valda, zmagovalec. Kakšno sem ga eno leto ušpičila, ko sem prinesla na fruštek lesen pirh.

No, nisem si mislila, da bom kdaj v življenju sploh pekla potico. Ampak sem jo. Makovo vegansko. Zdaj še toliko bolj ne razumem drame okoli potic, če bo uspela. To, zakaj mi je zgornja skorjica odstopila in ob strani popokala moram sicer še naštudirati (če kdo ve, ga lepo prosim, naj z mano deli to skrivnost), mi je pa uspela sočna in nadvse okusna. Recept sem priredila. Dobila sem ga na strani Kuharije Veganske iniciative.

P.S. Ravno pečena se hladi. Šibam na ARTish! Se vidimo tam.

potica1

Sestavine za testo za klasičen pravokotni model:

  • 5 g kvasa v prahu
  • 300 g moke
  • ščep soli
  • naribana lupinica ene limone
  • deci ovsenega mleka
  • tri četrt deci agavinega sirupa
  • 50 g margarine

Mleko, agavin sirup in margarino daš v kozico ter segreješ do 40°C, da se margarina stopi in poliješ po kvasu. Pustiš vzhajati četrt ure. Medtem pripraviš nadev. Zanj potrebuješ:

  • 3 dl ovsenega mleka
  • žličko bio vanilije
  • približno 250 g mletega maka (končna mešanica ne sme biti pretekoča, pa tudi ne pregosta)
  • 3 žlice agavinega sirupa (dodajate do želene sladkosti)
  • naribano lupinico ene pomaranče

Mleko zavreš, odstaviš in vanj vmešaš vse sestavine. Še enkrat segreješ do vrenja in nadev je pripravljen. Ko to narediš, se lotiš testa. Mešanico s stopljeno margarino dodaš moki in zgneteš v testo. Razvaljaš, namažeš z nadevom, zviješ v rolico, daš v pekač in pečeš najprvo okoli pol ure na 35°C, da potička še vzhaja, nato pa povišaš temperaturo na 175°C in pečeš še dobro uro. Ne pozabi, da je najbolj pomembna sestavina ljubezen!

Ingredients for dough (classic square baking model):

  • 5 g yeast powder
  • 300 g flour
  • pinch of salt
  • grated zest of one lemon
  • 1 dl oat milk
  • 3/4 dl agave syrup
  • 50 g margarine

Put milk, agave syrup and margarine in a pot and warm till 40°C (margarine must melt). Pour over yeast powder. Let it rise for 15 minutes. Meanwhile, you can make the filling. You need:

  • 3 dl oat milk
  • 1 teaspoon vanilla
  • around 250 g ground poppy (you add more if consistency of mixture is too liquid)
  • 3 tablespoons agave syrup (add more if it’s not sweet enough)
  • grated zest of one orange

Boil the milk, then add all ingredients and boil again. That’s it! The filling is ready. Pour the rised yeast powder mixture over flour and knead. Roll the dough (it must be thin), smear with the filling and roll it up. Put in the oven for half an hour at 35°C, then increase the temperature 175°C and bake for another hour.
And don’t forget that the most important ingredient is love!

potica2

Comments
8 Responses to “Makova veganska potička.”
  1. matilda says:

    kjer je mak je moj glas..in pristavljen krožnuček 🙂 kako je z odstopanjem škrojice nimam pojma, ker sta moja stara mama Matilda in mam Rozi pripravljali tako božanske potice, da se mi nikoli ni zdelo, da bi morala prevzeti legendo, ker sta že oni legendarni in jaz lahko samo zakopljem to pravljico 😉 ti pa bom posredovala recept, po katerem sta čarali. škorjica je bila popolna. in tvoja makovnjača je lepotica!

    • Matilda, hvala za recept. Bi pa rekla, da je skrivnost v rolanju ali čem podobnim. Mogoče tudi to, da imaš širši pekač. Zgolj ugibanje. Leta obsorej upam, da naštudiram. Res je bila nepopolno popolna za prvič!;) Hvala.

  2. Polonap says:

    Matilda, tale makovka je romala v moj želodček in sporočam, da je najboljša od njih vseh

  3. matejao says:

    Mislim, da bom morala začeti s peko potic, finally. Tale makovnjača me je dokončno prepričala. Pošiljam pa en link do čokoladne tortice, ki bo zagotovo hit … Kaja, hvala za navdih!
    http://blogg.amelia.se/lindalomelino/2013/03/04/kladdkaka/

  4. psihofiza says:

    Meni se luknje ali odstopanja plasti ne dogajajo več, odkar zvito potico v pekaču na parih mestih prebodem s pletilko, da lahko uidejo ven zračni mehurčki.

Leave a Reply

