V znamenju naukov.

Dear English readers, for recipe please scroll down (below meat photo).

Če si rojstnodnevne torte ne spečeš sama, jo naroči pri Zlatem jabolku. V preteklih dneh sem obeležila šestindvajsetico. Ker je ena izmed mojih želja, da imam za rojstni dan vedno torto, sem si jo tokrat kar sama naročila. Zato, ker sem bila skoraj vedno razočarana s končnim izdelkom. Pri tortah sem res zbirčna, priznam. Letos se je prvič zgodilo, da je bil Zimski gozdiček najboljša rojstnodnevna torta, ki ni bila narejena v domači kuhinji. Mami mi že par let peče torto in to kljub temu, da se v svetu slaščič ne počuti ravno domače. Njena je ipak vedno najboljša. Zimski gostiček sta mi prejšnji torek s Primorske pripeljali dve mični dami Dada in Matilda iz Zlatega jabolka. Biskvit polnega in dišečega okusa z jagodičevjem in najboljšim frostingom, kar sem jih kdaj okusila.

My lifetime wish is b-day cake. The best ordered  b-day cake ever was from Zlato jabolko (Golden apple) from Slovenian’s seaside. Thank you Dada and Matilda! Winter berries with the most delicious frosting ever and amazing flavourful spongecake.

cakeblog

brz105

Nauk številka 1: Krvavice nikoli ne peci skupaj s kislim zeljem! Ko pečeš domače krvavice stare mame, zraven nikakor ne pečeš, sicer zelo dobronamerno, začinjenega kislega zelja. Ker kislo zelje zelo dobrohotno posrka vase vso odvečno maščobo krvavic. Si lahko predstavljate … In koliko je na koncu ostalo …  Drugače sta pa krvavica in zelje krasen par!

Lesson no. 1: This is tradicional Slovene dish, a sausage called krvavica with sauerkraut. Never ever bake them together in the oven, because all oil from the sausage goes into the cabbage. You can use your imagination what was left after the lunch and how it tasted ….

krvavice

Nauk številka 2: Pri kuhi vedno uporabljaj kvalitetno vino! Ko dvanajst ur v vinu dušiš kilo in pol govejega bočnika in če ne želiš rahlo grenkega priokusa, uporabi pol suho rdeče vino. Kvalitetno! V nedeljo sem svojim najdražjim skuhala malo drugačno kosilo kot običajno. Iz Napotove Kuhinje za prave moške sem dvanajst ur dušila govedino po njegovih natančnih navodilih. Okus mesa je bil za la familio preveč čisti (bočnik se zalije z buteljko, doda sol in poper in glavica česna ter v pečici dvanajst ur duši na 100 °C), zato sem vinu dodala dva deci zelenjavnega stoka, omako pa sem zgostila tako, da sem v  njej pokuhala dva korenčka, ki sem ju potem s paličnjakom zmiksala. Res pa je, da se ti sočni koščki mesa božansko stopijo v ustih. Zraven sem postregla kolerabin pire in kuhano zelenjavo.

Lesson no. 2: Always use quality wine when cooking (and drinking is no exception).

govejblog

This is 12 hours stewed beef shank (for 6 people):

  • 1,5 kilos beef shank
  • 1 bottle of semi dry red wine
  • one big garlic head
  • salt
  • pepper

Put all ingredients in a large pan with lid and stew in the over for 12 hours at 100°C. My la familia didn’t like this pure taste of the meat, so I added 2 dl of vegetable stock and  2 carrots (to thicken the sauce). The meat is heavenly juicy and soft. Meat was served with kohlrabi puree and cooked vegetables. And of course, the most important ingredient was love!

Nauk številka 3: Poslušaj svoje srce in sledi svojim sanjam! Tretjega oktobra lani sem prvič na blogu objavila recept za lečino juho. Danes, pol leta kasneje, je moj svet imel že več kot šest tisoč ogledov. Resnici na ljubo si niti ne znam predstavljati, kaj pomeni ta številka v blogerskem svetu, ampak meni se zdi bajna. Predvsem zato, ker pišem in pritiskam na sprožilec najprvo zase. Za svojo dušo. Zadnjih par mesecev je bilo po eni strani težkih, po drugi strani pa izjemno lahkih, predvsem, ko ugotoviš, da je v življenju potrebno  poslušati svoje srce in mu znati slediti. Kot nekateri že veste, imam najbolj sanjsko službo, ki bi si jo v danem trenutku lahko zaželela, povrh vsega pa še za redno. Kar kičasto, vem. Pot do sem pa ni bila tako enostavna in lahka. Nekdaj študentka komunikologije sem si predstavljala, da bom službovala v kakšni medijski ali produkcijski hiši (hkrati pa je v meni vedno gorela želja po kuhariji in slaščicah), ker je tam vse tako krasno in super.  Zame so se te iluzije podrle,  saj sem dobršen del teh služb tudi izkusila. Ko sem bila soočena z odločitvijo, ki je bila nadvse lahka, ker je bilo vse na dlani, sem se končno poslušala in priznala tisto, kar sem vedela že dlje časa. Kulinarika me notranje bogati, navdihuje. Z njo sem srečnejša in bolj zadovoljna. Za vedno bom hvaležna mami B., ki me je odprtih dlani sprejela nazaj in mi dala priložnost, da skupaj ustvarjava in z njeno Družino Baziliko rastem, se učim in nabiram neprecenljive izkušnje. In kar počnem, ni služba. To je moje življenje. Kuhinja je moje svetišče in zavetje.

The third of October last year I posted first recipe on my blog. Since then my world had more than six thousand views. I’m fresh in this blog world, so honestly I don’t know what this number means. But I think it’s a nice number, since I write and photograph for myseld. I must admit I had tough few months, but when you realise that you need to listen and follow your heart, than everything is so simple and easy. I was a student of Communicology and at that time I thought my job would be somewhere between media, advertising and production agency.  Well, I did all that (and some more or less important jobs) and my illusions about media-advertising-producion-best-job-in-the-whole-world were gone. Meanwhile, I have always enjoyed being creative in the kitchen. This was my passion for a long time.  When I was faced with THE deccision, I admitted myself what I already knew. Culinary world is the one that inspires me and makes me feel rich on the inside. That’s why I’m happier and more satisfied. Thank you mama B. for giving me a chance to grow with you and being creative. Yes, I have a regular job . Actually, this is not a job. It’s my life. Kitchen is my temple and my shelter.

metablogMeti hvala za ilustracijo. Komaj čakam pomladansko juhco. Odslej imam še nove sopotnice. Borosanke forever!

That’s Meta’s illustration. Can’t wait the spring soup. And I have new working shoes! Borosanke forever!

Danes je bil eden izmed nadvse ustvarjalnih dnevov v kuhinji. Ustvarila sem čokoladno brezglutensko vegansko pito s pistacijevo kremo in zelenim čajem. Še mnogo takih dnevov si želim. Stopam novim dogodivščinam naproti. Veliko se bo kuhalo! Ostanite z mano in ne pozabite, da je najpomembnejša sestavina ljubezen.

Today I made chocolate gluten-free vegan pie with pistachio cream and green tea. I’m drinking to creative days! I’m going on new adventures. There’s gonna be lots of cooking! Stay with me and don’t forget that the most important ingredient is love.

P.S. Pogumne spremlja sreča!

borosanke

Comments
4 Responses to “V znamenju naukov.”
  1. Darja says:

    …in mama B je vesela, da te ma.

  2. matilda says:

    na 26tko smo nazdravile,. si pa tvoj blog in njegovo leto zasluži prav tako žlahtno zdraviljico, tako kot si Družina B. zasluži tebe in mama B. je prav fina Mama;) in ravno oni dan sem razmiščjlala (je bilo tooooliko vsega), da ti moram povedat, da če kdo lahko nosi Borosanke, si to ti. Delicious.

    • Matilda, koliko komplimentov! Prav lička so mi pordela!:)
      Oni dan je bil res poln finih žaub in dišav. Hvala vama, krasotici. Kratko ampak sladko, v soboto daljše in slajše.
      Blog je zaenkrat čisto dete, do prve svečke mu manjka okoli 200 dni;)
      P.S. Borosanke so fine, samo jih moram še malo osedlati. Se morajo kopita navaditi na tri-centimetrske pete:)

Leave a Reply

